2016. március 29., kedd

Tanácsok 52 - Fényvédelemről

A bőröm védelmére a washingtoni nyarakon szoktam rá, de igazi rutinná Canberrában vált: egyrészt óhatatlanul beivódik az emberbe, ha úton-útfélen az UV-sugárzás veszélyeiről hall, másrészt ott találkoztam először olyan krémekkel, amiket tényleg kellemes (és biztonságos!) volt viselni, nem pedig fénylő, olajos, ragadós érzés. A hosszú hétvégén szerencsére már bőven volt részünk napsütésben - lassan ideje lesz beszerezni az idei krémeket itthon is.
Az én rutinom a következő módon néz ki: a fényvédős hidratáló után jön az arcra való fényvédő krém (Bioderma), és külön a szem köré egy másik, érzékenyebb bőrre való (az enyém Clarins), ami akkor sem csíp, ha véletlenül az izzadtsággal együtt a szemembe kerülne. Ezt követi a fényvédős BB krém (ezt váltogatni szoktam, a kedvencem az itthon nem kapható Dr. Jart-féle volt, de azóta sajnos elfogyott...). Nyáron fényvédős, színezett ajakbalzsamot használok.
A fodrászom javaslatára a hajamat sem hagyom ki: a sugárzás neki sem tesz jót, ezért fényvédőt tartalmazó olajjal (Schwarzkopf BC Bonacure) szoktam ápolni. Nem viszem túlzásba: nyilván nem akarom, hogy a hátamon csorogjon a lé, ezért csak párszor a tenyerembe fújom, és az ujjaimat átfuttatom a hajamon. Amikor eszembe jut, fényvédős krémmel bekenem a kézfejemet is: mint Sherlock Holmestól tudjuk, a kezet a legnehezebb álcázni, erről állapítható meg legbiztosabban az életkor :) Ha pedig téged még mindig nem győzött meg Cate Blanchett, Julianne Moore vagy Nicole Kidman arról, hogy a sápadt bőr is lehet szép, ajánlom ezt a videót - bizony, attól még, hogy szabad szemmel nem látod, mérget vehetsz rá, hogy a nap károsító hatása már megjelent a bőrödön.


2 megjegyzés:

  1. És a testeden mit használsz napozashoz vagy strandoláshoz?

    VálaszTörlés
  2. Jó kérdés :) erről azért nem írtam, mert még mindig keresem az igazit. Egy darabig komoly napallergiám volt, akkor a Piz Buin Allergy-jét használtam, amivel nagyon meg voltam elégedve, de itthon nem kapni. Később jött az Alba Botanica Hawaiian Washingtonban, és a Blue Lizard Ausztráliában. Múlt nyáron a Biodermát tesztelgettem, tulajdnképpen nem volt rossz... majd beszámolok róla, ha találok egy húdeszuper változatot :)

    VálaszTörlés